Forum  Strona Główna
historia e46

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Trójki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RONIN
Administrator


Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:07, 13 Kwi 2007    Temat postu: historia e46

Sportowe właściwości jezdne, a jednocześnie wysoki komfort jazdy. Dobre osiągi silnika, świetne wykończenie i zadowalająca ilość miejsca. Czy możliwe, by jeden samochód łączył w sobie te wszystkie właściwości?



Historia sportowych aut BMW rozpoczęła się przed ponad trzydziestu laty legendarnym modelem 2002. Czwarta generacja serii „trójek”, oznaczona symbolem E 46 nawiązuje również do pierwowzoru. Produkowany był w latach 1998 – 2002 w kilku wersjach nadwoziowych – sedan, kombi (Touring), coupe oraz kabriolet. Stylistycznie seria 3 z przełomu wieku w dalszym ciągu wygląda bardzo atrakcyjnie. Linie auta nie zdezaktualizowały się zbytnio, a sylwetka jest zgrabna, lekka i nieco agresywna, co jest nieodłącznym elementem stylu marki.



Na sportowo



Jazda BMW należy do przyjemności. Legendarne właściwości jezdne, doskonałe, sportowe zawieszenie, świetny układ kierowniczy to największe atuty serii 3. Pozycja za kierownicą jest poprawna, rozmieszczenie przycisków i ich obsługa nie sprawia żadnych problemów. Zegary i konsola środkowa uporządkowane. Skrzynia biegów działa precyzyjnie i ma krótki skok dźwigni. Szukając modelu E 46 zazwyczaj trafimy na dobrze wyposażone auto. BMW należy do marek prestiżowych, dlatego możemy liczyć na elektrycznie otwierane szyby, ABS, poduszki powietrzne, klimatyzację.



Silniki



Samochód oferowany był z bogatą ofertą silnikową, poczynając od benzynowego 1,6 l/105 KM, 1,8 l/118 KM, 2,0 l/150 KM, 2,3 l/170 KM, 2,5 l/192 KM, 2,8 l/193 KM aż po sportowe 286-konne M3 i trzylitrowy silnik 330i osiagający moc 321 KM. Gamę uzupełniały jednostki wysokoprężne 2,0 l/136 KM i 3,0 l/184 KM. Dla oszczędnych szczególnie godny polecenia jest diesel z bezpośrednim wtryskiem. W tamtym czasie ostatnią serią 3 z napędem na wszystkie koła była wersja z lat 1991 jako 325ix (E 30). Dlatego BMW wprowadziło model z 3-litrowym silnikiem, zamieniając jednostkę 2,8 l na właśnie 3, 0 l/231 KM. Auto oznaczone było jako 330xd i dostępne jako sedan i kombi.



Eksploatacja



BMW to auta drogie i choć nie należą do bardzo awaryjnych jednak w razie wizyty w serwisie można czasem chwycić się za głowę. Raport awaryjności Dekry na podstawie badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech, wśród aut 5-letnich mówi, że 65, 6 proc. aut w ogóle nie miało usterek, 19,4 proc miało nieznaczne usterki, a 14,9 proc posiadało poważne błędy techniczne. Ceny podzespołów nie są najtańsze i są w granicy od 40 zł (filtr oleju), po np. 1750 zł za alternator. Przedni reflektor to wydatek 1319 zł, a sprzęgło 807 zł.



Jedyne co może martwić, to wysoki poziom cen i zbyt małe dopuszczalne obciążenie. Cała reszta jest godna polecenia. BMW serii 3 może nieco dowartościować tych, którzy potrzebują dowartościowania, dać sporo przyjemności z jazdy tym, którzy lubią jeździć i zapewnić odrobinę komfortu wszystkim innym...



Historia modelu:



1998 – wprowadzenie czwartej generacji (E 46)

2002 – modernizacja modelu

2005 – prezentacja następcy - model (E 90)

2006 – od roku 1998 BMW sprzedaje 2,9 miliona egzemplarzy serii 3.



Wybrane dane techniczne:



BMW seria 3 – (E 46)
318i
320d
330i
330xi

Typ silnika
Benz. R4
Diesel R4
Benz R6
Benz R6

Ilość cylindrów
4
4
6
6

Pojemność skokowa (cm3):
1895
1951
2979
2979

Moc maksymalna (KM)
118 KM
136 KM
231 KM
231 KM

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):
180/3900
280/1750
300/3500
300/3500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):
10, 4
9, 9
6, 5
6,8

Prędkość maksymalna (km/h):
206
207
250
247

Pojemność bagażnika
440 l
440
440 l
440 l

Średnie zużycie paliwa (l /100 km)
7,9
5, 7
9, 1
10, 3

Pojemność zbiornika paliwa (l)
63
63
63
63

Długość x szerokość x wysokość (cm):
447/ 174/ 142

Rozstaw osi (cm):
273




Orientacyjne ceny (zł)




1999
2000
2001

316i
16,0 – 25,9
17,4
33,5 –40,1; 49,9*

318i
24,5 - 39,9
24,6 – 41,5
42,8 -

320d
36,0 – 46,9
40,6 – 49,0; 41,9 – 44,9 **
44,0 - 46,9; 43,0 – 62,1**

325i
39,5 - 42,9

44,9


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Trójki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Digital Dementia © 2002 Christina Richards, phpBB 2 Version by phpBB2.de
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
 
Regulamin