Forum Strona Główna
->
Trójki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
www.bawarka.fora.pl
----------------
Ogólne
Filmy
Zdjecia
Zloty
BMKI
----------------
Trójki
Piątki
Siódemki
Inne
Giełada
----------------
Kupie/Sprzedam cześci
Kupie/sprzedam samochód
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
RONIN
Wysłany: Pią 14:07, 13 Kwi 2007
Temat postu: historia e46
Sportowe właściwości jezdne, a jednocześnie wysoki komfort jazdy. Dobre osiągi silnika, świetne wykończenie i zadowalająca ilość miejsca. Czy możliwe, by jeden samochód łączył w sobie te wszystkie właściwości?
Historia sportowych aut BMW rozpoczęła się przed ponad trzydziestu laty legendarnym modelem 2002. Czwarta generacja serii „trójek”, oznaczona symbolem E 46 nawiązuje również do pierwowzoru. Produkowany był w latach 1998 – 2002 w kilku wersjach nadwoziowych – sedan, kombi (Touring), coupe oraz kabriolet. Stylistycznie seria 3 z przełomu wieku w dalszym ciągu wygląda bardzo atrakcyjnie. Linie auta nie zdezaktualizowały się zbytnio, a sylwetka jest zgrabna, lekka i nieco agresywna, co jest nieodłącznym elementem stylu marki.
Na sportowo
Jazda BMW należy do przyjemności. Legendarne właściwości jezdne, doskonałe, sportowe zawieszenie, świetny układ kierowniczy to największe atuty serii 3. Pozycja za kierownicą jest poprawna, rozmieszczenie przycisków i ich obsługa nie sprawia żadnych problemów. Zegary i konsola środkowa uporządkowane. Skrzynia biegów działa precyzyjnie i ma krótki skok dźwigni. Szukając modelu E 46 zazwyczaj trafimy na dobrze wyposażone auto. BMW należy do marek prestiżowych, dlatego możemy liczyć na elektrycznie otwierane szyby, ABS, poduszki powietrzne, klimatyzację.
Silniki
Samochód oferowany był z bogatą ofertą silnikową, poczynając od benzynowego 1,6 l/105 KM, 1,8 l/118 KM, 2,0 l/150 KM, 2,3 l/170 KM, 2,5 l/192 KM, 2,8 l/193 KM aż po sportowe 286-konne M3 i trzylitrowy silnik 330i osiagający moc 321 KM. Gamę uzupełniały jednostki wysokoprężne 2,0 l/136 KM i 3,0 l/184 KM. Dla oszczędnych szczególnie godny polecenia jest diesel z bezpośrednim wtryskiem. W tamtym czasie ostatnią serią 3 z napędem na wszystkie koła była wersja z lat 1991 jako 325ix (E 30). Dlatego BMW wprowadziło model z 3-litrowym silnikiem, zamieniając jednostkę 2,8 l na właśnie 3, 0 l/231 KM. Auto oznaczone było jako 330xd i dostępne jako sedan i kombi.
Eksploatacja
BMW to auta drogie i choć nie należą do bardzo awaryjnych jednak w razie wizyty w serwisie można czasem chwycić się za głowę. Raport awaryjności Dekry na podstawie badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech, wśród aut 5-letnich mówi, że 65, 6 proc. aut w ogóle nie miało usterek, 19,4 proc miało nieznaczne usterki, a 14,9 proc posiadało poważne błędy techniczne. Ceny podzespołów nie są najtańsze i są w granicy od 40 zł (filtr oleju), po np. 1750 zł za alternator. Przedni reflektor to wydatek 1319 zł, a sprzęgło 807 zł.
Jedyne co może martwić, to wysoki poziom cen i zbyt małe dopuszczalne obciążenie. Cała reszta jest godna polecenia. BMW serii 3 może nieco dowartościować tych, którzy potrzebują dowartościowania, dać sporo przyjemności z jazdy tym, którzy lubią jeździć i zapewnić odrobinę komfortu wszystkim innym...
Historia modelu:
1998 – wprowadzenie czwartej generacji (E 46)
2002 – modernizacja modelu
2005 – prezentacja następcy - model (E 90)
2006 – od roku 1998 BMW sprzedaje 2,9 miliona egzemplarzy serii 3.
Wybrane dane techniczne:
BMW seria 3 – (E 46)
318i
320d
330i
330xi
Typ silnika
Benz. R4
Diesel R4
Benz R6
Benz R6
Ilość cylindrów
4
4
6
6
Pojemność skokowa (cm3):
1895
1951
2979
2979
Moc maksymalna (KM)
118 KM
136 KM
231 KM
231 KM
Maks. moment obr. (Nm/obr/min):
180/3900
280/1750
300/3500
300/3500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s):
10, 4
9, 9
6, 5
6,8
Prędkość maksymalna (km/h):
206
207
250
247
Pojemność bagażnika
440 l
440
440 l
440 l
Średnie zużycie paliwa (l /100 km)
7,9
5, 7
9, 1
10, 3
Pojemność zbiornika paliwa (l)
63
63
63
63
Długość x szerokość x wysokość (cm):
447/ 174/ 142
Rozstaw osi (cm):
273
Orientacyjne ceny (zł)
1999
2000
2001
316i
16,0 – 25,9
17,4
33,5 –40,1; 49,9*
318i
24,5 - 39,9
24,6 – 41,5
42,8 -
320d
36,0 – 46,9
40,6 – 49,0; 41,9 – 44,9 **
44,0 - 46,9; 43,0 – 62,1**
325i
39,5 - 42,9
44,9
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Digital Dementia © 2002
Christina Richards
, phpBB 2 Version by
phpBB2.de
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin